T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / BEŞİKTAŞ - Arnavutköy Korkmaz Yiğit Anadolu Lisesi

ARSTEAMapp

ARSTEAMapp PROJE (Erasmus +KA220SCH): Avrupa Kültür Mirasında Artırılmış Gerçekliği Kullanarak Bilimsel Mesleklerin Teşvik Edilmesi ARSTEAMapp, 12-16 yaş grubunda STEAM disiplinlerinin öğretimini geliştirmenin zorluklarını ele alarak, bu disiplinler arasında eğitim bağlamıyla anlamlı ve uygulanabilir bir şekilde bağlantı kurmanın yenilikçi bir yolunu tasarlamaktadır. Projemiz 2021-2024 yılları arasında devam edecektir. Projenin koordinatörü İspanya Burgos Üniversitesi’dir. İspanya, Türkiye, Romanya ve Portekiz’den toplam 6 ortak ile çalışmaktayız.


Proje çıktıları: Applikasyon: ARSTEAMapp, 12-16 yaş arası öğrencilerin Avrupa Kültür Mirası unsurlarını kullanarak bilim, teknoloji, mühendislik ve entegre matematik disiplinlerini Sanat aracılığıyla çalışmalarına olanak tanıyan bir eğitim aracı olmayı amaçlamaktadır. Bu uygulama Artırılmış Gerçekliğe dayanacak, böylece kullanıcı (öğrenciler ve öğretmenler) bir görüntünün taranmasından veya Avrupa Kültür Mirasının bir unsurunun 3D modelinden; Tarihini ve tasarımına ve inşasına katılan insanları tanıyabilecek, Yapımını mümkün kılan bilim, matematik ve teknolojik gelişmeleri keşfedebecek, Kullanılan mühendislik tasarımını bilecek, Kültürel Mirasın seçilen her bir unsuru (mimari eser veya heykel) için bir eğitim senaryosu oluşturulacaktır: QR kodu ile unsurun belirli bir özelliğini taradıktan sonra, uygulama, kullanıcının STEAM disiplinlerini çalışabileceği Artırılmış Gerçeklikte anıtın bir reprodüksiyonunu etkinleştirecektir.  

Pedagojik Rehber aşağıdaki alanları kapsayacaktır:  

• Pedagoji ve müfredat tasarımı - kişiselleştirilmiş öğrenmeye uygulanan temel ilkeler

• Aktif ve katılımcı yöntemleri entegre etmeye yönelik pratik ve uygun fiyatlı çözümler - geliştirilmiş ve onaylanmış temel ve önceki metodolojiler

• STEAM ve müfredatlar arası uygulama

• Sınıfa dahil edilmeleri için araçlar ve dijital kaynaklar

• Avrupa Kültürel Mirasının müfredatlar arası işlenmesi

Böylece AR-STEAMapp , öğretmenlerin STEAM eğitiminde beceri ve yeterlilikler kazanmalarına olanak tanıyacak :

- Dijital yeterlilik: Öğretmenler, sınıfta STEAM disiplinleri üzerinde çalışmak için cep telefonları veya tabletlerle kullanabilecekleri bir eğitim Uygulamasına sahip olacaklar.

- STEAM içeriğinin müfredata entegrasyonu kapasitesi : uygulamanın dahil edeceği farklı öğrenme senaryoları aracılığıyla.  

- AR'nin eğitim amaçlı kullanımı.

- STEAM disiplinlerinin bütünleştirici çalışması için miras unsurlarının kullanılması .

- Pedagojik rehbere dahil edilecek en iyi uygulamaları model olarak kullanarak kendi STEAM didaktik dizilerini geliştirilmesi.

 

Proje Websayfası: https://arsteamapp.webnode.ro

Sosyal Medya hesapları:

Facebook: https://web.facebook.com/arsteamapp

Twitter: https://twitter.com/ARSTEAMapp  

İletişim: Hatice KIRMACI

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 16.01.2024 - Güncelleme: 16.01.2024 10:10 - Görüntülenme: 56
  Beğen | 0  kişi beğendi